Psyllium (Skorocel Indický) 300g Premium

/

  • Kód produktu: Psillium 300g
  • Dostupnosť: Skladom
  • 3,98€ s DPH

  • 4,68€

Psyllium Husk (Skorocel Indický) 300g Premium

Psyllium a jeho výhody:

Psyllium zvyšuje objem stolice, zjemňuje jej štruktúru. Akonáhle má stolica väčší objem, lepšie sa pohybuje v čreve, čím sa znižuje pravdepodobnosť výskytu zápchy.

Vláknina rozpustná vo vode môže napomáhať pri znižovaní cholesterolu v krvi tým, že znižuje hladinu lipoproteínu (LDL) s nízkou hustotou, takzvaný "zlý" cholesterol. Na základe epidemiologických štúdií zvýšený príjem vlákniny psyllium znižuje krvný tlak, výskyt rôznych zápalových ochorení a prispieva tiež k zdraviu srdca.

Vláknina psyllium spomaľuje vstrebávanie cukru do krvi, čo u ľudí postihnutých cukrovkou napomáha znížiť kolísanie cukru v krvi. Ďalej znižuje riziko cukrovky typu 2.

Vláknina môže pomáhať tiež pri normalizácii telesnej hmotnosti. Pri konzumácii potravy s vysokým obsahom vlákniny trvá žuvanie dlhšie, organizmus má viac času, aby pocítil nasýtenosť, človek už nepociťuje hlad.

Je dôležité poznamenať, že pred prvým požitím vlákniny Psyllium sa odporúča poradiť sa s odborníkom, pretože sa nevylučujú alergické reakcie.

Psyllium užívame najlepšie nalačno ráno, prípadne aj večer. Asi 20-30 minút pred jedlom. Účinok tejto vlákniny sa dostavuje po 8-12 hodinách. Psyllium zväčšuje svoj objem, pričom absorbuje vodu. Pri tomto napúčanie teda potrebuje vláknina dostatočné množstvo tekutiny, preto ho pri tuhšie stolici zapíjame dôkladnejšie, pri redšej stolici, ktorú potrebujeme naopak zahustiť, zapíjame psyllium menej. Pri užívaní vlákniny psyllium je nutné dodržiavať pitný režim a dopĺňať tekutinu po celý deň.

Jednu alebo dve čajové lyžičky (2,5-5 g) rozmiešame v 250 ml vody, čaju, šťavy a prehltneme. Ak užívate prírodné čisté psyllium, môžete ochutiť. Dôkladne zapijeme ďalším šálkou tekutiny . Psyllium má neutrálnu chuť, preto ho môžeme pridávať takmer do všetkých potravín a nápojov. Možno ho napr. Využiť ako súčasť cereálnych raňajok, polievok, ako súčasť müsli, kaší, jogurtov, špenátu a pod.

Najvyššia odporúčanej dennej dávky

  • dospelé osoby 4-5 čajových lyžičiek (max. 12 g - toto množstvo aplikovať skôr výnimočne)
  • tehotné ženy - 1 čajová lyžička vlákniny Dr. Popov
  • dojčiace matky - 1,5 čajovej lyžičky tejto vlákniny Dr. Popov
  • malé deti od 3 rokov - 1 čajová lyžička vlákniny Dr. Popov (najlepšie ako súčasť kaša)