GOJI a Chia

Goji (Kustovnica čínska)         goji - doplnok stravy

Goji -Kustovnica čínska

- je vynikajúci doplnok stravy a všeliek, ktorý si nachádza obľubu u stále väčšieho počtu ľudí. Ak sa rozhodnete začať užívať Goji Berry, musíte mať jasno v dávkovaní. Presné dávkovanie nebolo vedecky stanovené, je však potrebné chápať kustovnicu ako doplnok strava a vzhľadom na to prispôsobiť konzumované množstvo. Vždy záleží na tom, akou formou sa ho rozhodnete konzumovať. Goji Berry môžete konzumovať ako čerstvé alebo sušené ovocie, šťavu, kapsule či prášok. Záleží tiež na iných faktoroch, a to či ste žena alebo muž, akú máte hmotnosť a vek. Ak chcete vyťažiť z tohto zázraku prírody maximum, užívajte ho v primeranom množstve.

Deti a Goji

  • Vôbec najobľúbenejší je konzumácia kustovnice vo forme čerstvých bobúľ. Ak máte deti mladšie ako 18 mesiacov, bobule Goji im nedávajte. Deťom do desiatich rokov stačí asi jedna hŕstka bobúľ denne. To je potrebné množstvo, vďaka ktorému budú mať deti dostatok potrebných vitamínov a minerálnych látok. Deti staršie desiatich rokov môžu užívať rovnakú dávku, ako dospelí, teda cca 30 bobúľ. Takéto množstvo zodpovedá asi dvom hrsti Goji Berry.

Čerstvá Goji Berry

  • Ideálne je konzumovať kustovnicu v čerstvom stave. Takúto je však problém zohnať, pretože plody čerstvé nevydrží dlhšie, než pár dní. Ak túžite po čerstvých plodoch Goji Berry, môžte si vypestovať vlastné rastliny kustovnice čínskej.

Sušená Goji Berry

  • V našich končinách sú bežne dostupné sušené bobule kustovnice čínskej. Odporúčané denné dávkovanie pre dospelé osoby sú asi dve hŕstky bobúľ denne. Menšie deti by rozhodne nemali konzumovať viac, než polovičnú dávku. Vyššia miera konzumácie Goji Berry vedie k problémy so zažívaním. Odborníci neodporúčajú jesť väčšie množstvo kustovnice pred spaním, môžu nastať problémy s nespavosťou. Ak budete dodržiavať určenú dennú dávku, nebudete mať žiadne problémy. Blahodarné účinky kustovnice čínskej môžete pozorovať už po niekoľkých týždňoch užívania.

Kustovnica čínska - goji a jej účinky:

  •  antioxidant (polysacharidy a flavonoidy)
  • vhodné pre tehotné ženy, zdroj kyseliny listovej B9
  • podporuje imunitu
  • prispieva k dlhovekosti , elixír mladosti
  • znižuje hladinu cholesterolu
  • bůsobí proti rakovinovému bujneniu
  • brainfood - podporuje pamäť a mozgové kognitívne funkcie
  • pôsobí proti degenerácii nervovej a mozgovej sústavy
  • chráni cievny systém
  • prírodný stimulant, afrodiziakum
  • podporuje kvalitu vlasov, nechtov a kostí
  • podporuje trávenie (vďaka obsahu vlákniny ) a chuť k jedlu
  • pôsobí proti starnutiu buniek - anti aging
  • zdroj zeaxantínu (podporuje zdravé oči)
  • podporuje obličky a pečeň
  • posilňuje srdce a srdcový sval
  • prospieva kvalite spánku
  • neobsahuje lepok
  • pôsobí ako prevencia proti stresu
  • posilňuje zrak (šeroslepota), zlepšuje ostrosť videnia a upokojuje podráždené oči
  • pôsobí antibakteriálne
  • znižuje riziko rakoviny (najmä na nádoroch pečene, prostaty a prsníka)
  • pomáha pri cukrovke
  • pomáha pri bolestiach kĺbov
  • pozitívne pôsobí na pleť a jej pružnosť
  • v kombinácii s chia semienkami podporuje proces chudnutia

 Čo Goji obsahuje?

 Výživovým zložením  takmer nemá konkurenciu. obsahuje:

  • 500 × viac vitamínu C ako pomaranče
  • veľké množstvo vitamínov skupiny B (B1, B2, B6)
  • vitamíny A a E
  • všetky esenciálne aminokyseliny
  • stopové prvky (selén, zinok, vápnik, železo, fosfor ...)
  • ochranné látky
  • .. a mnoho ďalších cenných zložiek, ktoré by vydali minimálne na ďalší článok.

 Liečivé účinky kustovnice čínskej - goji:

  • Okrem silného antioxidačného účinku prináša aj úľavu pri únave a vzpruhu pre našu imunitu. Zvlhčuje pľúca, podporuje detoxikáciu orgánov a zvyšuje chuť na sex. Okrem toho tiež znižuje krvný tlak a pozitívne pôsobí na zrak a pamäť. Obsahuje aj  ochranné látky  proti toxínom a zložky používané pri liečbe bolestí chrbta, kĺbov alebo  liečbe cukrovky .

Odporúčaná denná dávka:

  • Maximálne množstvo plodov, ktoré môžeme denne zjesť, zatiaľ odborníci nestanovili, rovnako tak nepopísali ani príznaky predávkovania. Odporúčaná denná dávka kustovnice vychádza z vášho veku, pohlavia i zdravotného stavu a predovšetkým formy Goji, pre ktorú sa rozhodnete . Sušených plodov si denne môžete dopriať cca 20-30, čerstvých potom okolo 45 g.

Goji a chudnutie:

  • Tieto zázračné plody majú nutrične vyvážené zloženie, vďaka ktorému sa využívajú aj pri rôznych metabolických obmedzeniach alebo práve pri chudnutí. Poďme si zhrnúť hlavné výhody:
  •  Na  2 polievkové lyžice Goji  pripadá 167 kJ a patrí medzi potraviny s nízkym glykemickým indexom. Energiu preto dodáva telu postupne, bez toho aby rozkolísalo hladiny krvných cukrov.
  • Obsahuje až 21% vlákniny. Vláknina je tichým pomocníkom pri chudnutí. Znižuje glykemický index jedla a zaistí dlhodobejšie pocit sýtosti.
  • Pomáha nastoliť duševnú pohodu znížením hladiny stresu, ktorá k zdravému chudnutiu bez diskusie patrí.
  • Pozitívne ovplyvňuje tiež regeneráciu svalov, takže vám pomôže dostať sa do formy aj po fyzickej stránke.

 


Chia semienka sú ľudstvu známe už niekoľko tisícročí, pričom sa kedysi používali ako platidlo. Toto poslanie však získali kvôli ich cennosti. Chia semienka obsahujú veľmi užitočné látky, ktoré napomáhajú psychickej koncentrácií, chudnutiu, či pri rôznych chorobách... Chcete chudnúť, no hladovanie pre organizmus nie je prospešný - aj tento problém chia semienka riešia, pretože potláčajú chuť k jedlu. Sú vysoko
detoxikačné a dodávajú vám energiu do celého dňa. 


Porovnať výrobok (0)


Zobrazenie 1 až 15 z 15 (1 stránok)